torsdag 19 november 2009

Torsdags Foto - Broar

Min bro bild kommer från en resa till Amsterdam, där fanns de ju en hel del broar att fota på, man stod på en å så vips hade man en till i sikte.
En underbar stad dit jag gärna åker igen.
Har nog använt denna bild tidigare men hittar inte så många bro-foton i mitt arkiv...

Jo, jag kan bjuda på en till
...från min resa i Afrika. Jag och min reskompis Karin bodde på en "lodge" i Krûgerparken där de hade en jätte söt liten park med denna lilla bro.

Fler broar hittar du hos Birgitta/Torsdags Foto

18 kommentarer:

Maria sa...

En somrig och härlig bild tagen från en bro så man ser nästa bro.
Ameterdam är väl broarnas och kanalernas stad? Har aldrig varit där, men skulle gärna vilja åka dit.

Photos by Storm sa...

En bild som verkligen representerar Holland med broar, kanaler och cyklar. Fint/Lis

elena cn sa...

Men... Trodde först att det var Djurgårdsbron men när jag tittade lite närmare såg jag ju att så var det ju inte:)
En perfekt bild med TVÅ broar!

Anne-Lie sa...

Ja från Amsterdams resan skule jag kunna hittat fler bro bilder - hade en mycket fin tid där!
Men tycker att din afrikabro är mysigast helt klart - det känns varmt och mysigt.

Å du tusen tack för din kommentar hos mig-♥-

Birgitta sa...

Härliga brobilder!

Kjell E sa...

Tack för kommentaren hos mig.
Du har verkligen följt temat "broar", 2 på den första bilden från Amsterdam, så om inte det skulle vara nog, så har du en afrikansk bro.
Tycker särskilt om den afrikanska.

Veronica sa...

Broar var det här, och fina ena å =)

sinneskatten sa...

Amsterdam dit vill jag i vår, kanske gå på den bron vem vet?

Anni sa...

Amsterdam, ja det var ett tag sedan man var där - mysig stad! Men jag tycker att bilden på den andra bron var underbar!

Jane sa...

Man blir verkligen sugen på att åka både till Amsterdam och till den där mysiga platsen i Afrika! Fina bilder båda två!

Cumulunimbus sa...

Ah, härliga broar! Kul med ett brotema med ursprung från både Europa och Afrika :)

Susanne sa...

Tack för den restrippen till spännande platser=)

Kerstin sa...

Vackert i den första bilden men nästan vackrare i den andra. Vilka resor du gör! :)
Ha det gott.

ElinsPhoto sa...

Du får stanna till nästa gång och fota :) Fint tagen bild :)

Namn: Eva sa...

Två vackra broar i två vackra miljöer!!!

Härliga resor du verkar göra!
/Eva

Johanna - Fotoblogg! sa...

Härliga bilder! Gillar alltid när det finns små historier bakom ett foto. :)

AKO sa...

Dina bilder får mig att tänka tillbaka på sommaren, tids nog vänder den åter som tur är. :)

rondine sa...

Vackra brobilder.
Kom på att jag själv har åtminstone ngn. brobild från Amsterdam.
Men, det var -81 (?) så det är analoga bilder,
tyvärr.
Amsterdambilden får bli min favorit, för djupet i bilden och den omgivande miljön med alla detaljer. Lustigt förresten med en balkonglåda på broräcket... Inte så estetiskt, men ändå charmigt på nåt sätt.