lördag 21 november 2009

Inspiration & Kreativitet - Drömmar



Uppdrag nr 16 hos Nina på Inspiration & Kreativitet har idag temat: Drömmar,
Foto har jag rotat fram från mitt arkiv,en underbar resa som pågick i 3 månader genom Södra Afrika.

Dessa två pojkar träffade jag på nere vid Coffee Bay vid Eastern Cape, de ville så gärna guida mig i deras värld och berätta om deras liv och drömmar.. Man hoppas och tror att någon av deras drömmar har gått i uppfyllelse och att det fått ett bättre liv.

Mera drömmar hittar ni hos Nina Xi:


16 kommentarer:

Pia sa...

Vilken härlig och tänkvärd tolkning!

christina sa...

underbart bidrag!!

Namn: Eva sa...

Det får mig att tänka på att vi människor är lika över hela vårt jordklot ... ungefär samma drömmar och önskningar!
Bra tolkning du bjuder på!

/Eva

foto CHIP sa...

Måste varit en spännande resa - och så länge :)
Hoppas både att deras och dina drömmar uppfylls :)

cat sa...

Det får vi verkligen hoppas för deras skull:)

BP sa...

Mycket varm och bra tolkning. Hoppas också att killarnas drömmar går i uppfyllelse.

kaxi sa...

Din text gjorde mycket till bilden. En fin bild.

anemonen sa...

Det var en mycket fin tolkning.

Rajson sa...

Alla barn i världen borde få några av sina drömmar tillfredsställda!Tänkvärd dröm !
Fint fångat foto!

Veronica sa...

Rörand fin tolkning!!

Misswhatsit sa...

Håller verkligen med dig. Hoppas att det går bra för dom här barnen och alla andra också som har det kämpigt.

Maria Berg sa...

Hoppas deras drömmar verkligen blir verklighet en dag i alla fall delar av dem.

Vilka former du visar både i inlägget under och på konserten. MB

Nina sa...

Gripande bild!

Kerstin sa...

Vilken vacker och tänkvärd tolkning.
Jag gillar din bild.

ormbunke sa...

Man hoppas ju att deras drömmar går i uppfyllelse. Anita.

Mona sa...

Mycket fin och tänkvärd tolkning.