fredag 20 november 2009

I Fredags Färgers fotoutmaning är det
RÖD, BLÅ, GUL som gäller och om man kunde få in en fjärde
färg GRÖN så var det en bonus.


Hittade en passade bild när det snart är 1:a advent fast ändå varmgrader i luften så att nästa blommorna blommar.....
Tittar ni i jul-granen bredvid så hittar ni blommor och blader i GULT och GRÖNT...

Denna tomte hittade jag på en gata i Amsterdam i maj i fjol, den är lika hög som mig och jag ville verkligen ta med den hem till min tomte samlande mamma, men då skulle jag ju fått lämnat min man i Amsterdam eftersom vi bara hade två flygbiljetter hem. Så Tomten fick bli kvar...
eller?





Mera färgglada bilder hittar ni här: Fredags Färger

19 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej!

Härlig bild och alla färgerna är med.

Må gott, önskar Irene

Pialotta sa...

Går fort nu.. snart 1 Advent och senare kommer tomten;-) Färger o motiv så passande:-)

foto CHIP sa...

Oh ja nu närmar det sig och färgerna har du ju :)

Anne-Lie sa...

Den goa tomten hittade jag med;-)) Snyggt fotat!

Lavynnia sa...

Rart å tenke på at julen bare er omtrent 4 uker unna.... Likte forresten bildet ditt, var flotte farger der også:)

Klem, og god fredag!

Anette sa...

Ja, det var nog ett klokt val att lämna kvar tomten i stället för mannen. Man kan ju alltid klä ut mannen till tomte om man känner för det ;-)
Gillar sådana där färgglada granar! /Anette

Anni sa...

Bjällerklang, bjällerklang... ♥

Lairama sa...

Jahaja... det gäller ju att prioritera vad man tar med sig hem :)

Den julgranen gillar jag. Jag vill också ha en blommig jul.

Eva-Lena Sjösteen sa...

Bra idé att låta mannen följa med hem igen, istället för den storväxta tomten. Men måste ju säga att det skulle ha varit ett perfekt upplägg för dolda kameran, när du och den "nya" mannen skulle checka in :)

ormbunke sa...

Ja lite gult i granen och på väggen kan jag skymta så det blir helt rätt färgerna. Trevlig Helg. Anita

Marie sa...

Ja då visst ser jag färgerna. Han är fin "din" tomte :-)

Frida sa...

Det var ju en passande bild! Nu börjar man ju längta lite till jul!
Visst var det högakustenbron jag hade fotat, men jag stog inte på vägen.. jag satt i bilen.. lite fusk.. men gubben var inte jättesugen på att stanna.

EG CameraGirl sa...

Oh, is Santa here already!? ;-)

Jah Hollis sa...

Jovisst har du med alla fyra färgerna. Och nu är det tomtetider igen vare sig vi vill det eller ej.

Veronica sa...

Hohoho....där satt färgerna =)

Ninnie sa...

Vilken fin tomte, förstår att du ville ha den med hem! Alla färger har du prickat in med.

Eva-Marie sa...

Jättefin och tydlig bild. Din mamma är inte ensam om att samla på tomtar...

Mona sa...

Oj, vilken rejäl tomte! Det var mycket blått i den julgranen. Lite ovanligt för en svensk som använder mycket rött.

Anonym sa...

Tror du gjorde rätt som tog med din man hem :)
Tack för kommentar hos mej, trevlig söndag.
/Helena