fredag 13 november 2009

FredagsFärger - Brunt/Gult

Temat på sidan FredagsFärger är Brunt-Gult och min svampkorg tycker jag passar perfekt!

Denna korg är plockad i oktober då jag hittade 50 kg trattisar på två dagar, så grymt mycket.
Har torkat det mesta så nu har jag en massa snygga glasburkar full med härlig svamp.
Var ute i hälsingeskogen så sent som i förra veckan och hittade en full korg igen så kommer det ingen snö kan jag nog plocka svamp till jul.....

Mer foton på detta Brun/Gula temat hittar ni här

17 kommentarer:

foto CHIP sa...

Jag måste säga att dina svampar är ju inte bara fina ... de ser goda ut också :)
Det kan man inte säga om mina :)

Hanna sa...

Oj, vi hade ganska liknande tema-bild idag ser jag... :-P

Resa med Herbert sa...

Hej!

Läcker svampbild du bjuder på.

Må gott, önskar Irene

Artlover sa...

Förutom att jag ser något gult i det bruna så ser det gott ut:-)

Emma sa...

Härligt med svamp, har du plockat dem nyss? Jag ahr hört rykten om att det fortfarande kryllar av trattisar i skogen!
Kram
Gussigem från VK (Eller Emma)

Anette sa...

Jag blir alltid lite avis när jag ser fyllda svampkorgar! Mumsigt och vackert. /Anette

Pia sa...

Ja, det passar väl alldeles utmärkt!

Jah Hollis sa...

Det passar ju alldeles utmärkt.
Det blev säkert mycket gott så småningom med.

Ingrid sa...

Inte bara din svampkorg passar till dagens tema, din header är ju alldels perfekt!

Tack så hemskt mycket för din röst Camilla!!

ormbunke sa...

Vilken lycka att ta fram i vinter. Trevlig helg på dig. Anita

Birgitta sa...

Läcker svampbild :)
Jättekul att du blev inspirerad till att utveckla och testa nya "grejer".

Ha en superbra helg!

Margareta sa...

Svampkorgen ser då för härlig ut. Kantareller är gott och roligt att plocka. En vacker bild. /Made

Pialotta sa...

Trattisar som är så himmelskt gott.. brukar ha ett antal förvällda i frysen , men det blev inget av med det i år... tyvärr.. frestande bild i de rätta färgerna:-) Ha de Fredagsmys:-)

Foto i norr - Marie sa...

Hej och tack för dina rader nne hos mig. Vilken härlig bild med svampen och den fina korgen plockar du ofta svamp det har jag aldrig gjort i mitt liv? Trevlig helg!

Mona sa...

Härlig svampkorg. Ser mycket läckert ut!

Mona sa...

Mitt foto är taget på centralstationen i Göteborg.

Gunsside - Norway sa...

For en herlig kurv med sopp du har fått der !!