måndag 7 februari 2011

Måndagstema - Nostalgi

 ....hade tänkt ta ett foto på mina LP skivor med 80 tals musik, vilket känns nostalgiskt för mig, men just nu är det -17 grader ute och en massa snö och mina skivor är ute i ett förråd så jag väljer ett foto på ett underbart ställe istället. Farmor och farfars sommarstuga på Lill Sandön/Jakobstad , där växte jag upp under somrarna som liten och detta foto är på bastustugan å sen fanns det en sandlåda under björken. Så här fick man bada bastu med fammu, med björkris å allt. Lärde mig simma gjorde fammu också, bara slängde i mig i sjön å hej å hå....men go å rund som jag var då å även nu, så flöt jag nog, å simma kan jag!!!!


10 kommentarer:

AnneKa sa...

Kan godt forstå du valgte dette:) Vi har ikke -17 men det snør ute, så dette var et nydelig bilde å drømme seg vekk i. Ha en fin uke!

Rejen sa...

uha - 17 grader uff...men herlige minder og flot billede...;-D

@afjo72 sa...

Koselig bilde OG minner her :o) Men 80-tallsmusikken hadde også truffet fint! ;o))

Ha en trivelig mandag, tross de -17...

Rantamor sa...

Förstår att detta är nostalgi för dig, Lillsandön är ju härligt och där finns många sommarminnen för dig.
Men har ni så kallt idag usch då, här är det -5.
Rantafar håller på med renkött, han maler köttfärs så d står härliga till och Colin å jag vi plattar och tejpar.
Sen har jag två grytor med ben som kokar ...ska bli god renbuljong...


Ha en finfin måndag.
COLIN HÄLSAR TILL MINGAMOSTER...

ormbunke sa...

Ett så underbart ställe att va på somrarna. Snyggt i svartvitt. Ha de gott. Anita

juppjupp sa...

Ååååhhh...jeg savner sommeren:O))

Kjempefint bilde:O))

kozkoz

Pialotta sa...

Först hade jag samma tanke som dig.. gamla LP-skivor.. men att ta sig upp på vinden.. nej det fick vara så.. Fint med minnen runt barndomen o uppåt.. så klart den stugan ger vibbar:)

Petunia sa...

Jeg kan tenke meg at sommerene her i denne sommerstuen må ha vært helt fantastisk og bringe gode minner tilbake! Så vakkert bilde!

Melusine sa...

Et flott bilde med mange minner, må ha vært fint å tilbringe så mye tid i sommerstuen til dine besteforeldre :)

Inge sa...

Åhh nogle dejlige sommerminder du fortæller om.. :-)