måndag 24 maj 2010

Weekend i Hufvudstaden....


....i helgen blev det en tripp till Hufvudstaden för att shoppa lite och bara ha det gott!
Underbart väder fick vi med en massa sol så shoppingen övergick till att mysa på ute serveringar i stället...


Shoppade i alla fall några glas båtar av glaskonstnären Anni som ska få hänga i min ute lounge och ha Ljusnan som bakgrund.... fick passligt nog en resekatalog över Kanarieöarna idag som båtarna passade in på....


Träffade några av mina blogg vänner i helgen också och vi gick en liten runda runt Djurgården, dock hade jag ju faktiskt inte med mig kameran....ja, jag vet...fattar inte vad som hände, jag brukar väl aldrig åka någonstans utan kamera...
Så detta foto har jag "lånat" från Annis blogg....(det obligatoriska fotot från blogg träffarna)
Vi satte oss vid "vattenhålet" på Djurgården och åt lite gott samtidigt som vi fick surra av oss lite.....

...hade tänkt att se fotoutställningarna på Fotografiska också, men på söndag regnade så så inåt helv... ...ja....ni vet själv, så jag vägrade att gå utanför hotellets dörrar...
Blev lite spa i stället då jag hade badkar, badsalt och badtofflor på rummet... *S*


....väl hemma så insåg jag att Polly-tiden är förbi!!!
Dax att börja Gi:a, så detta var min lunch idag!
Mums!!





4 kommentarer:

Annelie sa...

Så synd att det inte blev nån utställning!
Men den går ju länge så du hinner säkert, vem vet, vi kanske möts där....?

Träffar du bloggvänner? Vad kul, hur många är ni, kände ni varandra innan?

Rantamor sa...

Vilka snygga segelbåtar kommer att passa fint i stugan..
Synd att det inte blev någon fotoutställning.
Här händer det mycket...läs min blogg sen när jag får den klar, ska nog natta Lilla C först han är alldeles slut...stackarn.

Anni sa...

Men då får du komma tillbaka så går vi tillsammans! DN hade en stor intervju med Annie Liebovitz på söndagen - tur att utställningen håller på så länge som den gör! Vet du, den är fortfarande kvar när vi ses i slutet av sommaren - ifall du inte hinner hit innan dess!

-♥-

Agneta sa...

Härligt, men så det regnade. Det blev ju bra med spa. Kram