tisdag 11 maj 2010

Herr & Fru Hacke...


...idag är jag hemma, är lite snorig och febrig men beslöt mig för att gå ut och fota lite av våren.
Hade en lite baktanke att lura min hackefamilj att komma närmare mig för att få bättre foton,
så jag spikade upp en talgbit på tallen och satte mig och väntade i utemöbeln...
Å se där, där dök herr hacke upp....men jag ville komma ännu närmare för att fota ännu bättre foton så jag tog en solstol ställde den 3 meter från tallen, kröp in i min stora huvjacka
och drog huvvan över huvvet å riggade kameran framför ögat....

....å efter ett tag när fingrarna börjar att bli lite förfrusna, axlarna fastnat i en stel ställning
och grannarna funderat om jag somnat i min kamera så dök Fru Hacke upp
och visst fick jag bra foton...
Nu hoppas jag bara att få foto på hela hacke familjen till sommaren....

4 kommentarer:

Lasseivomma sa...

Ett par fina fågelbilder, och tålamod går det åt, men det har du väl ärvt av din mor..
Kanske inte så nyttigt ändå att sitta och frysa när man inte är frisk, men vi tittare tackar för bilderna.

Agneta sa...

Tack för fina bilder. Vi har faktiskt hackspettar här också, nära storstan. Jag tycker de är vackra. Längtar efter bilder på ungarna, håller tummarna. Krya på dig kram!

Hasse´s Skärgårdsbilder sa...

- Den hackspetten skulle kunna koka soppa på en spik....:o)
- Kanonbra bilder blev det och smart med spiken !
- Tack för kommentaren på min blogg ! /Hasse

Rantamor sa...

Sedär där fick du Hacke å hans fru på fina bilder. Ä d färdigt nuppat nu ????