tisdag 2 februari 2010

Fotostafett triss - Möte

Stafettpinnen i trissen är skickad från Veronica med temat
Möte

Det första jag tänkte på när jag fick ordet var ;resa
Jag älskar alla möten man gör när man reser, möten från både natur, människor, dofter och smaker.
Sist jag reste var i helgen, till min Rantamor och Rantafar i Nordmaling.
Det är inte så ofta vi möts och träffas, men när vi väl gör det så blir det över en hel helg där vi har kvalitetsmöten med både god mat och mysig gemensamhet ...

Fotona är taget på vägen hem i söndags, vi är vid Högakusten där ett mötet av en otroligt underbar natur inte går att undvika.
....på resan kör man över Högskusten Bron.
Och det får mig att tänka på att när man "bygger broar" så skapas det oftast möten.
Tänk förr när inte ens fanns vägar, man var tvungen att ta sig till fot eller häst för att träffas....
Ja, dessa foton får bli min tolkning av temat möte.....
....skickar stafettpinnen vidare till;La Dolce Vita
och temat denna gång blir:
NIVÅ

4 kommentarer:

Chris och Jonas sa...

Hej
Hoppla... en annorlunda tolkning av ditt tema - kul!

Malin Malmberg sa...

Jag gillar verkligen din mittersta bild. Den riktigt suger tag i mig.
Jag är lite ledsen att jag helt missade att varaq med i denna fotostafett. Jag hoppas att det blir nya chanser.

Ha det gott!
M

LaDolceVita sa...

Hej! Tack för "pinnen" & styrke orden! Fortfarande ett helt kaos i bollen men jag lyckades skrapa ihop lite bilder från 2009 Några nya lär det inte bli på några dagar!Kram!

Pennelina sa...

Tyckte jag kände igen den bron... kommer ihåg när de byggde den. Den ligger i mina gamla hemtrakter, ser du :-)

Härliga bilder, mittenbilden är min favorit.

Kram

Pennelinas Ordbruk