söndag 6 juni 2010

Triss - Mat - Från min trädgård

Söndags Trissen idag ska innehålla mat och min trädgård får stå för menyn idag:

...kryddor till köttmarinaden: Salvia, basilika och timjan


....vitlöks singlar till förrätt ÄR gott....jag lovar...fast dock kanske inte mina trädgårds singlar!


....och som efterrätt blir det en god rabarberpaj!

Middagen serveras i min trädgård, men jag måste bara vänta tills mina nypotatisar kommer upp, så det blir ett bonus foto på min potatisgrep...
Smaklig måltid!


___________
Mera mat foton hittar du här:

17 kommentarer:

Ma.links sa...

Fina bilder :)

Rantamor sa...

Hej hej igen vi är kvar i Danderyd. Drar vidare mot Värtahamnen runt två Rantafar behöver vila......=0
Kuliga bilder du serverat från din trädgård.
Och lilla snigel akta dig.....

Vilka härliga människor vi mött.
Kan nog tacka dig för det som fick igång mitt bloggande.

Kram hälsa Hedlund.

Cissi sa...

Snigeln var snygg men kändes inte så aptitlig (vad du än säger). Favoritbilden blir den översta med örterna.

Mia sa...

jag ÄLSKAR rabarber!!

Misswhatsit sa...

Härligt kryddiga och somriga bilder! Utan kryddor vore ju maten ganska tråkig. Roligt att plocka ur "egen täppa" när man lagar mat.
Ha en skön söndag!

Anonym sa...

Smakfullt, snyggt & välkomnande!

E-B sa...

gillar ditt förstafoto! ser så lantligt helrätt ut i dessa tider.

Bitten sa...

Fina bilder!

Mia sa...

Härlig trisstolking, snygga bilder! Kryddbilden gillar jag lite extra! =)

Annelie sa...

Tokhärliga bilder! Måste vara spännande att ha en ny kamera?!
De där ringarna fick vi inte nån reda med tyvärr, jag fattade noll......*skratt*

Ingalill sa...

Härliga bilder :)

Jah Hollis sa...

Fint att kunna odla sitt eget.

Helena sa...

Härligt sommriga bilder, snyggt!

Annelie sa...

Vad bra, jag kan lita på dig "dotera mi"
*skratt*

sinneskatten sa...

Mmm visst är det en härlig tid nu, att bara kunna gå ut i trädgården och hämta en del av vad man behöver.
Jag som är en kryddtoka väljer absolut din första bild.

Anni sa...

Fnittrar lyckligt!
Manslukerskor har jag hört talas om, men tänk att du är en singelslukerska ;-)

T & M Junell sa...

Fina bilder. Lyckad triss!!!