söndag 15 november 2009

Fototriss-Fult

...min Lill- Nikon är just nu i Paris med min bror så jag fick leta i mitt arkiv efter nått fult, men jag insåg att jag mest fotar vackra saker... men... GULT är ju FULT.... Så det blev en triss med gula fula motiv!!!

Micke Tornving i sin fula-gulbruna scen kostym,
han var inte speciellt glad över den som synes på bilden
Rhapsody in rock-08



Min fula gulbruna kaffe kopp i stugan!


En ful gulröd stadsturs buss i Hamburg!


Mera FULT hittar du hos Helena/Fototriss

23 kommentarer:

Anonym sa...

Tornving får min fula röst hos dig. Det var riktigt superfult.

Monkan sa...

Haha! Tornving var verkligen inte snygg i den kostymen! Bra triss!

Ingrid sa...

Vilka bra bilder du hittat. Tornving är absolut fulast, din mugg däremot tycker jag ser riktigt trevlig ut. Men det är klart det är med mina ögon sett!

Tack för din kommentar hos mig och ha en fin söndag. /Ingrid

Nilla sa...

Ha ha, vad roligt att du visar Tornving på dagens tema! Han är verkligne ful ...i den kostymen! :-) ;-)

Kvasthilda sa...

Jag älskar Micke Tornving men han får min röst som fulast idag :-) Stackarn. Den dräkten var ine vacker.
Koppen gillar jag :-)

Kjell E sa...

Håller med dig, Tornving känner sig nog inte konfortabel.
Lika lite som när han blir avslöjad med fiffel i Playa del sol.

Anni sa...

Håller med de andra - första bilden är absolut fulast!

Min blomma är en pipranka, den odlas främst för bladens skull, men jag tycker att man ska kika närmare på de små kavata blommorna ;-)

Bitten sa...

Hahaha, ful kostym, verkligen. Och han ser inte speciellt glad ut.

Nukke sa...

Oj voi !!!! Du tycker inte om gul och röd tillsammans :)!!! Jag skulle säga vackra bilder men det är just det om man inte tycker om några färger så tycker man inte, punkt !!!!

Barbro S sa...

Micke T är verkligen ful och kul :) Koppen är ganska söt och bussens färger blir man ju glad av.

Cecilia Artista sa...

Nej - jag tycker gult är fint! Men Tornving i sin fula (gula) dräkt är förstås fuul! Bussen däremot är rätt så fin tycker jag!

cat sa...

Första bilden har ju verkligen inte ett vackert motiv:) Bussen är väl inte så fin den heller. Bra fotat!

Anna tassar in.. sa...

Tornving är verkligen ful..det kan jag hålla med om..

Photos by Storm sa...

Här vinner den första bilden för den kostymen var inte snygg dvs ful/Lis

Anette sa...

Stackars Micke får bli fulast idag! Han är ju rolig men snygg var han inte...Annars tycker jag väl att gult är fint.....som solen! Vart den nu har tagit vägen?! /Anette

Nollan sa...

Hihi, din första bild på Tornving var väl inte precis smickrande, men lite småkul - för betraktaren åtminstone. Muggen tycker jag var fin! Bussar däremot är väl nästan fula per definition. Gult däremot behöver inte alls vara fult, tycker jag :)

Mona sa...

Jag tycker inte gult är fult, men jag håller med om att Micke Tornvings kostym är förskräckligt ful.

Artlover sa...

Och nyanserna går igenom trissen också:-)

Kerstin sa...

Haha, ja Tornvings kostym skulle inte jag vilja ta på mig. Han ser inte direkt lycklig ut han heller. :)
Fin triss där kostymen är fulast.

Jah Hollis sa...

Den utstyrseln skulle jag nog inte visa mig offentligt i. Men kaffekoppen har väl sin charm, verkar vara en rätt typisk sommarstugekopp. :-)

Anne-Lie sa...

Kaffekoppen tycker jag är långt ifrån ful utan snarare vacker! Men herren på första bilden har man ju sett mer välklädd!

ViDu sa...

Micke i sin kostym är verkligen ful! Men koppen är fin på något vis.

Anna Hammar sa...

Ja får nog hålla med Tornving är bra ful i den där. Han ser ut att tycka det själv också. Bra triss även om jag inte håller med om att gult är fult men det är ju det som är så fantastiskt att vi alla tycker olika.