lördag 14 november 2009

En lördags Award...



Har fått en Award från en av mina blogg vänner, Anne-Lie. Tack för den fina utmärkelsen, nu ska jag bara klura ut 7 saker om mig som ni andra kan ha intresse av...
Väljer att tolka det med lite bilder också.

1.
Älskar att resa och uppleva nya saker, här är en bild då jag reste i Södra Afrika under 3 månader. Fotot är taget i Botswana. (obs, ej foto montage... )

2.
Jag är född i Finland, i Jakobstad och har alla mina släktingar i Österbotten. Fotot är taget i somras hos min farmor och farfar. Deras bastu stuga på Lill-Sandön.


3.
Älskar havet, denna bild är tagen på min kryssning i Medelhavet där jag fick uppleva 7 städer efter Italiens kust. En lite stressig men härlig resa.
Vill du läsa mer om den resan klicka in på min resedagbok.



4.
God mat
är en av mina passioner, gillar inte att laga mat själv, men att bli bjuden på en underbar middag med ett gott vin till, då njuter jag. Denna bild är tagen under en 7 rätters middag på nyårsafton på det anrika hotellet New York Palace i Budapest.


5.

Att få gå omkring på en hantverksutställning eller varför inte ett loppis ställe gör mig lycklig och glad. Denna bild är taget från hantverksutställningen på Högakusten Expo i Ullånger och den duktige konstnären heter Helene Wallin/sundsvall.

6.

Gå i skogen och plocka svamp vid min stuga i Medsand/Järvsö ger mig lugn och ro och vem vet vem man stöter på i Hälsingeskogarna........
7.
Nu kommer vi till min stooora passion, att dansa!! Älskar att röra mig runt till musik och helst av allt i en skön bugglåt... fast de e klart, att "gnossa" är ju heller inte helt fel. Fotot är taget förra nyåret då jag firade det på en hjul-ågare på floden Elbe i Hamburg. En vild discodans med en tysk liten kille som var suverän på att dansa.....
( har en tradition att alltid vara på nya platser på nyårsafton.....)


Ja, de var 7 saker om mig som jag valde att tolka md både text och bilder...
nu skickar jag denna Award vidare till:
Anni
Birgitta
Sinneskatten
Kadermo

8 kommentarer:

Anni sa...

Oj,där får jag något att klura på...

Birgitta sa...

Tack för awarden :)
Jättebra tolkning! Härliga bilder!
Har skrivit på min sida nu.

Trevlig helg!

Anne-Lie sa...

Men jisses det var extra kul att se med bilder tycker jag! Toppen!

Anni sa...

Nu är jag klar. Puh!

Bloggullet sa...

Första gången jag är här, grattis till awarden.

Ha en fin helg.
Kram

sinneskatten sa...

Tack snälla du jag blir alldeles varm.
Tänk vad många man träffar på ute i rymden som man aldrig skulle ha träffat annars.
Nu har jag gjort en lite lista , inte sp fin som din men den duger..
Kram

Hedwig sa...

Tack för awarden och utmaningen - såg den först nu. Var upptagen med en massa annat i helgen. Vilka härliga bilder du bjuder på. Kul att du också är finlandssvenska i botten.
Mitt svar på utmaningen kommer först på lördag.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Mycket trevligt !

Foto nr 4 Raffig brutta !!