tisdag 4 januari 2011

morgon i Mogan

...landade på Gran Canaria igår eftermiddag och efter ha installerat oss i den mysiga lägenheten och ätit en god lunch så somnade vi gott i sängen och vaknade inte förrän vid 9 i morse...
Jooo, de e sant...sov i 15 timmar!!
Men en elak flunsa har greppet om oss så vi ligger å hostar, harklar, snorar och slemmar om vartannat så jag får nog allt leta upp ett farmacia här i Spanien å se om jag kan hitta nått dundermedel...

Varmt å gott har vi i alla fall, + 22 i skuggan...det räcker gott!
Dessvärre skickade jag nyss iväg mannen att växla lite pengar medan jag smuttar på en latte nere i marina
där de har gratis internet, men frågan är: hittar mannen tillbaka???
Han har ju inte det bästa lokalsinnet......


7 kommentarer:

Rantamor sa...

Vilken tur att han hittade tillbaka, du kan ju inte bra skicka iväg han så där och inte veta om han hittar tillbaka !!!!
Tack för att du fixade tillbaka mina kära bloggvänner och "förföljare" jaja jag ska hålla fingrarna i styr tills du är hemma.
Rantamor ÄR ett virus.

Ha d gott i värmen och krya på er.

Anne-Lie sa...

Men så synd att ni inte är riktigt krya! Hoppas det vänder!

Della sa...

Skönt att ni är på plats, men synt på flunsan. Hoppas det går åt rätt håll.

Lilla C's mamma sa...

Förlåt, vi känner oss mycket skylldiga här på Tomtebo...

Annelie sa...

Men........... kommer du inte HEM snart? Fan, gå där och ha det bra, orättvist!
Näe, skojar bara! Njut så mycket ni bara kan!
Här hemma är det inte mycket att ha, kallt, en massa snö och tusen kläder att ta på varje gång man ska ut....

Rantamor sa...

Du måste läsa min blogg !!!!

Kram.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej Camilla !

Jag har också förlorat en del, bara över en natt så där, trodde först det var något skumt.Ingrids Livet efter 70 borta,kan inte få dit det igen, men går in via FB.
En till ny funnen vän försvann,Säkert flera,hur kommer det sig.Jag har inte klickat på något, är inte heller så van vid konstigheter på datorn.

Det ser faktiskt skönt ut.+22 de skulle sitta fint idag.Det snöar varje dag.
Stor skillnad på Kanarieöarna nu och när jag var där 1962,Mas Palomas och Las Palmas.Tror inte jag skulle känna igen mig.Mas Palomas var en öde strand då.

Härligt återse London också, jag reser med Dig.
Ha det så bra.
Kram Mi