söndag 30 januari 2011

..jag har burit på en hemlis....

....i flera veckor har jag vetat att jag ska till Sthlm denna helg för att möta en bloggvänn jag aldrig mött i verkliga livet. En annan vän jag träffat två ggr redan har agerat träff-fixare å jag kan säga att minen på den ovetande vännen var ganska chockerade när jag, Rantis klev av tåget igår förmiddag. Och hela dagen i går var full av nya vänner som dök upp och ny spännande äventyr....
det obligatoriska träff fotot

.... en iskall vandring på söder i filmen Milleniums tecken ( tur ni hade med er elementet Rantis som spred värme), fika, mat på Svartklubben ( ett ställe som drivs av blinda vilket gör att man kommer in i en bäcksvart restaurang, har ingen aning hur bordsgrannen ser ut, inte heller vad det är för mat som serveras och inte heller hur omgivningen ser ut. Man får helt enkelt använda sina andra sinnen och en upplevelse var det allt, det vill jag lova...tyvärr inga fotot där ifrån...ja, av sina naturligasjäl...de var BÄCKSVART) Sen avslutades kvällen i Stockholms ICE bar..
Å vad som väntar idag?
Ja, de kan jag ju inte skriva här.... jag bär ju på mer hemlisar....å jag vet att den ovetande bloggvännen nog kikar in här... men ett kan jag lova, dagen å kvällen kommer att bli bra....
stockholm ice bar

pst...hade liiiite svårt att somna igår kväll efter att ha träffat så många underbara både gamla och ny vänner och dessutom alla nya spännande upplevelser...
Tack för att jag får vara med å dela detta med er!

7 kommentarer:

Janicke sa...

Vilket superhärligt Stockholmsäventyr! Hoppas söndagen blir lika bra.

Mitt bästa jag sa...

!!!! Ja det var härligt !!!! Vi är lyckligt lottade. På alla sätt. Tack gode gud för internet! :)

emsa sa...

Ja Maria, tack gode gud för internet! Det är spännande!! Men nu ska jag till mitt verkliga liv och stapla sju kubik ved som just anlänt!! Motion, jo jag vet!!

Nica sa...

Det var så mysigt att få träffa dig på riktigt! Och nu lyckades jag hitta din blogg också :)

Det här gör vi om!!

Annelie sa...

Nämen ååååh vad kul! Jag förstår att ni har/haft det jättrevligt!
Blir lite avis faktiskt......*skratt*

Elisabeth sa...

Så härligt med nya kontakter. Ha en bra fortsättning!

Anni sa...

Myyysigt att ha dig här - vilken helt underbar helg vi har hördu ♥♥♥

Tackolov för din hjärtevärme!