söndag 1 augusti 2010

Tillbaka blick -aug 2009

Helena på Bildbloggerian kör temat Tillbaka Blick för sista gången
och då passar jag på att hoppa med....

Mina foton är från min semesterresa till mina släktingar i Kronoby och Jakobstad
i Finland i augusti 2009.


....min Farfar som är på på gång att fixa en finsk bastu till oss i fjol när
vi hälsade på.
De bor så himla mysigt ute på Sandön i Jakobstads skärgård,
min Farmor och Farfar, hos dem tillbringade jag många av mina sommarlov.....


...men det gjorde jag också hos min Mommo och Moffa i Kronoby.
Här är Mommo i full färd att fixa elden, för man måste ju bara
grilla finsk korv när man hälsar på. Sen brukar det ju också vankas
mommos-köttbullar när man är på besök.....
Längtar tillbaka.....

6 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Nog är det lite extra kul att kolla tillbaka både rent fototekniskt och minnesmässigt!

Milla sa...

Myyyysigt. O självklart, finns ingen goare korv än den finska korver

Annelie sa...

Mommos köttbullar, det låter når det! Och grillad korv är inte ett dugg sämre.
Jo nog var det kul alltid att fota Pride, värt varenda sekund!
Det är så jäkla härligt när folk bjuder på sig själva så mycket som dom gjorde här!

Kjell E sa...

Trevliga minnen.
Du är fortfarande gynnad av att ha mor-och farföräldrar kvar.
Minnena blir ännu större, när de bara blir minnen.
Jag ägnar mig åt barnbarnen, som har sina mor-och farföräldrar kvar...

Lisa sa...

Vilka trevliga bilder och man riktigt känner röken ur skorstenen :)

Helena sa...

Mysiga bilder! Själv har jag också finskt påbrå -min mamma är född i Finland! :)