tisdag 20 juli 2010

..letar Robin Hood i Tallinn....


Hallå......
Robin Hood är du hemma??
Ja, man skulle kunna tro att Robin H skulle dyka upp
i denna otroligt läckra stad, Tallinn till namnet...
Så jag gav mig ut på jakt...
efter just Robin Hood.....











...kan detta vara Robin Hood skor??
Näääää....letar vidare i alla olika tinnar och torn.....





.....men...
är inte detta Marion??

Vänd på dig så jag får fråga dig vart Robin Hood finns,
vill ju så gärna träffa honom....






...på min jakt efter Robin träffade jag på dessa söta tjejer
som sålde brända mandlar på ett torg,
men mandlarna är inte min smak precis....




...jaaaaaa...äntligen ett spår!!!
Detta måste ju vara Robins vagn,
men vart är alla mat
och allt guld???

...kikade in hos både bönder och adlar för att
se vart guldet fanns, men hittade inget!





....men nu har jag Robin på kornet....
pil tavlor.....

å se där....
där är nog Marion som håller på att lära ut hur man skjuter pil......



...denne riddare gav oss svaret....
Vi hade hittat Robin Hood.....

....eller.....
....det visade sig vara min hemstads egen Robin Hood....
Joooo...de e sant!
Killen är från Bollnäs och har t.o.m tävlat i bågskytte...
så nääää, jag hittade inte den riktige Robin......
...får leta vidare i någon annan stad!

4 kommentarer:

Lilla C's mamma sa...

Vilka härliga foton, ser riktigt mysigt ut, bara att drömma sig bort och göra sin egen saga.
Nu har vi ätit mat på krokus och ska få igång lite tv i lägenheten. Hittade lite vin när jag inventerade kylen, tror jag nallar lite.
Ses i morgon!

Ps, Läste ngt om kyld Cava, låter som ljuv musik!

Anne-Lie sa...

Trodde Robin var i Sherwoodskogen;-)) Men du hittade ett härligt tema!

Rantamor sa...

D va en kul saga där du letar efter Robin å hittar Hedlund....
Hade ju inte behövt åka så långt för d....
Men du fick ju kuliga foton...absolut.
Hur många klick klick ..blev d ???

Vi ha nyss kommit in har varit å tagit upp nätena fick en börting på 2,5 kilo å en aborre över kilot....rätt bra va...
Men d ha blåst på idag så nätena var rätt skitiga....usch då.

Å hela jag luktar tång å fisk så det är nog bäst jag duschar så inte Rantafar filèear mig i natt...

Ha så kul med Lilla C imorron den goa killen...

Ha d gott.

Annelie sa...

Så snopet att upptäcka att det en Bollnäskille som var Robin Hood!
Otriligt vackert var det i Tallin ser jag. Jag har aldrig varit där, men ser nu att vi måste faktiskt åka dit!
Jättefina bilder Camilla!
Och ha det gott med lille C!