fredag 30 april 2010

Bröllop på Ramundbergets topp.....

Andreas och Emma,
Kärleken förde er till toppen av fjället
där vidderna och möjligheterna sträcker sig långt
och där inga gränser finns.
Där ska ni växla ringar med varann,
bli man och hustru.

Men en ring betyder ingenting
Om inte glädjen finns i era hjärtan
Glädjen i
Att se varandra växa
Att dela stort och smått
Att känna samhörighet

En ring betyder ingenting
Om inte kärleken bor i era hjärtan
En Kärleken som
Ger varandra frihet att vara den man är
Som unnar varandra allt det goda
Som ser varandras storhet

Så låt glädjen och kärleken
gå hand i hand
Och visa er vägen
på er vandring tillsammans genom livet.

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Jättefint, nu grinar jag igen. Igår kväll när jag skulle skriva mitt bröllopstal då skvalade tårarna minsann.
Malin har mejlat in sitt och tror jag mitt tal till Jonas och han skule läsa upp det idag vid nåt tillfälle till dom.
Ha du gjort d me????

Gela sa...

Ja nu rinner tårarna här också. Är snart 10 år sen jag gifte mig och är fortfarande det bästa jag gjort. Ha en fin helg/Gela

Andreas sa...

Så fint!!! Tack tack för de fina telegrammet och till blogginläggen... Vi hade en fantastisk dag som vi kommer minnas länge... De kommer mer på min blogg senare, lite festbilder och en mer ingående berättelse kanske /Herr Stranbacke