fredag 26 februari 2010

Fredagstema - Energi



.....har inte fått tillbaka min dator än, men jag har ju en extern hård disk där jag har lagt de flesta foton jag tagit. Bara de foton från november i fjol tills typ nu som "kanske" är borta, vi får väl se hur det går för Dr Datakrasch...

I dagens fredags tema har Sinneskatten valt ordet
energi
Vart hämtar man kraft ifrån?
Visste direkt vilka foton jag skulle bjuda på idag,
Min "lounge" som jag inredde i fjol på verandan i sommar stugan så klart...
Där kan jag ligga i evigheter och se ut över Ljusnans stilla flöde, höra fåglarna kvittra hemlisar till varann och bara njuta av stunden och samla energi...
Det sista fotot har jag tagit när jag ligger i min lounge, där av den sneda bilden.... =)

11 kommentarer:

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Här kan jag förstå att Du återhämtar din energi. Toppen fint.
Ha en bra dag!
LottaM

Jah Hollis sa...

Det låter som en behaglig tillvaro där i stugan.
Hoppas det fixar sig med datorn. Det går ofta att återskapa mer än man tror från datorer som rasat ihop.

Marie sa...

Ser ut som ett riktigt mysigt ställe att inhämta energi på :-)

Pialotta sa...

Underbar terass..där skulle jag då inte alls ha något emot att samla solenergi:-) Trevlig fredag till dig:-)

Rantamor sa...

Förstod vilka fotografier du skule plocka fram =) vet ju var du hämtar din energi.

Ha en trevlig fredag (skulle d bli renstek? själv ska vi ha renryggbiff..mums)

Lasseivomma sa...

Härligt att ha en sådan plats att se fram emot nu när kölden snart släpper efter, det kan ge kraft redan nu.

Hedwig sa...

Du och Rantamor har det bra - att bo som ni gör och ha tillgång till en underbar natur där norrut. Tack för att vi får titta in och drömma oss dit.

Cecilia Artista sa...

Så härligt att ligga där och njuta av den vackra naturen! Det är inte så många månader kvar.
Ha en skön helg!

sinneskatten sa...

Oh jag förstår dig helt, jag längtar till mit energipåfyllarställe jag med.

Wildhearts sa...

Det ser verkligen mysigt ut. Förstår att du får ny energi där.

Erik "Semlan" sa...

Wow, där skulle jag gärna slänga mig ner i soffan och bara "chilla". Ser härligt ut. Förstår att du väljer dessa foton. Just att bara vara i nuet och njuta. Det är bra batteriladdare!